Podstawowy podatek od dochodów osobistych.
Mam dochody z pracy wykonywanej za granicą
Mam dochody z umowy zlecenia lub o dzieło
Podatki, które opłacasz, kiedy zmienia się Twoja sytuacja majatkowa.
Wybrane podatki lokalne oraz inne formy opodatkowania.
Od czynności cywilnoprawnych (PCC)
GLOBE - opodatkowanie wyrównawcze
Od sprzedaży alkoholu w opakowaniach powyżej 300 ml
Podatek od niektórych instytucji finansowych
Podatek od sprzedaży detalicznej
Data publikacji: 15.12.2025
Data aktualizacji: 15.12.2025
Potrzebujesz szybko i sprawnie uzyskać odpowiedź na nurtujące Cię pytania związane z przepisami prawa podatkowego lub celnego? Chcesz uzyskać informację w swojej sprawie podatkowej? Telefon do konsultanta KAS to Twoje bezpośrednie źródło wiedzy.
Nasi konsultanci prowadzą rozmowę w języku polskim. Rozpoczynając połączenie, wyrażasz zgodę na jej nagranie.
Dzwoniąc na infolinię KAS możesz uzyskać:
Indywidualną informację podatkową otrzymasz po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym lub aplikacji e-US, bez konieczności kontaktu z pracownikiem urzędu skarbowego. Na stronie e-US zakładka Ustawienia Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. W aplikacji e-US Konto zakładka Ustawienia konta i Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej.
Dowiedz się więcej na temat usługi telePIN
Infolinię obsługują pracownicy Krajowej Administracji Skarbowej. Po połączeniu usłyszysz komunikat powitalny. Możesz wybrać jedną z następujących opcji (wybierz w tym celu odpowiednią cyfrę na klawiaturze numerycznej telefonu):
Jeśli chcesz uzyskać indywidualną informację podatkową podczas rozmowy telefonicznej, potrzebujesz kodu telePIN.
TelePIN ustawisz samodzielnie w e-Urzędzie Skarbowym.
Informacja w sprawie indywidualnych rozliczeń podatkowych jest do Twojej dyspozycji w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Możesz również uzyskać informacje o swoim mocodawcy, jeśli posiadasz pełnomocnictwo ogólne PPO-1 lub o organizacji, jeśli jesteś upoważnioną osobą do konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym (tzw. UKO).
UWAGA: Zmiana godzin pracy Konsultantów Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej
Informujemy, że w okresie świątecznym godziny pracy konsultantów Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej ulegną zmianie, tj.:
1. Przepisy podatkowo-celne:
Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie twoich słów, poprosi Cię o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.
2. Usługi online m.in.:
Informacje podatkowe i celne są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
UWAGA: Zmiana godzin pracy Konsultantów Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej
Informujemy, że w okresie świątecznym godziny pracy konsultantów Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej ulegną zmianie, tj.:
Infolinia dla użytkowników Platformy Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych
Infolinia Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów
Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów oferuje wsparcie w załatwianiu indywidualnych spraw związanych z poszczególnymi podatkami:
Informacje indywidualne dostępne są po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
W dniu 31 grudnia 2025 roku infolinia dla Kluczowego Podmiotu czynna będzie od godz. 8.00 do godz. 13.00
Potwierdzanie numerów VAT kontrahentów
Infolinia, na której możesz potwierdzić numer VAT kontrahentów.
Wnioski o weryfikację numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej możesz również złożyć pocztą elektroniczną na adres numery.vat@mf.gov.pl podając NIP i dane polskiego podatnika, numer VAT i dane kontrahenta z UE oraz datę weryfikacji.
Infolinia jest do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
W dniu 31 grudnia 2025 konsultanci Biura Wymiany Informacji Podatkowej w Koninie będą udzielać informacji od godz. 8:00 do godz. 13:00
Ważne! Przed wykonaniem telefonu na infolinię zapoznaj się z informacjami dostępnymi na stronie
https://ksef.podatki.gov.pl/, gdzie znajdziesz instrukcje, materiały pomocnicze oraz dostęp do aplikacji KSeF.
Pamiętaj - wiele spraw można rozwiązać samodzielnie online, bez konieczności kontaktu telefonicznego.
1.Pomoc techniczna:
2. Informacja dotycząca przepisów podatkowych KSeF
Po połączeniu wirtualna asystentka Kasja zapyta Cię o temat rozmowy. Jeżeli Kasja nie zrozumie Twoich słów lub temat rozmowy wykroczy poza jej możliwości, Kasja przełączy Cię do konsultanta.
Konsultanci Infolinii Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00
UWAGA: Zmiana godzin pracy Konsultantów Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej
Informujemy, że w okresie świątecznym godziny pracy konsultantów Infolinii Krajowej Administracji Skarbowej ulegną zmianie, tj.:
Witamy na infolinii Krajowej Administracji Skarbowej. Koszt połączenia jest liczony jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Uwaga nastąpiły zmiany na infolinii - jeśli chcesz uzyskać informację podatkową lub celna wybierz 2
Odpowiedzi na pytania dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur KSeF udzielamy pod numerem 6, odwiedź również stronę ksef.podatki.gov.pl
Dla zapewnienia jednolitej informacji podatkowej i celnej rozmowy są nagrywane. Aby zapoznać się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych, wybierz 9.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na nagrywanie, rozłącz się i skorzystaj z e-urzędu skarbowego na stronie podatki.gov.pl.
Jeżeli chcesz rozmawiać w zakresie:
Informacje indywidualne są udzielane tylko po uwierzytelnieniu kodem TelePIN.
Kod ustawisz po zalogowaniu do e-urzędu skarbowego.
Wybierz 1, aby przejść dalej.
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
Jeżeli posiadasz TelePIN wybierz 1, jeżeli nie posiadasz TelePINu wejdź na stronę e-urzędu skarbowego, jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną pozostań na linii.
Jeżeli posiadasz TelePIN wybierz 1, jeżeli nie posiadasz TelePINu wejdź na stronę e-urzędu skarbowego, jeżeli chcesz uzyskać informację ogólną pozostań na linii.
Po wybraniu cyfry „2”, wirtualna asystentka zapyta Cię o sprawę, w jakiej dzwonisz, i temat rozmowy. Jeżeli wirtualna asystentka nie zrozumie Twoich słów, poprosi się o wybranie cyfry przyporządkowanej zagadnieniu.
Jeżeli Twoje pytanie dotyczy:
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
Jeżeli dzwonisz w sprawie:
Jeżeli Twoja sprawa dotyczy:
Jeżeli zgłoszenie dotyczy:
Odwiedź stronę ksef.podatki.gov.pl Jeśli chcesz uzyskać:
Jeśli korzystasz z:
Zgłoszenie dotyczące środowiska:
Komunikat o przetwarzaniu danych osobowych przez Ministra Finansów w telefonicznym kanale komunikacji Multikanałowego Centrum Komunikacji (eMCeK).
Szanowni Państwo informujemy, że treść rozmowy telefonicznej jest nagrywana.
Wykonując obowiązek informacyjny ustanowiony w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej rozporządzeniem RODO, informujemy.
1.Administratorem danych osobowych podanych przez Państwa i utrwalonych w czasie rozmowy telefonicznej jest Minister Finansów, który jest właściwy do udzielenia odpowiedzi we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania podanych danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych.
Z administratorem można skontaktować się wysyłając korespondencję elektroniczną na adres: kancelaria@mf.gov.pl lub korespondencję tradycyjną na adres: 00-916 Warszawa, ul. Świętokrzyska 12
2. Minister Finansów wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej kierując korespondencję na adres IOD@mf.gov.pl, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przekazanych przez Państwa w czasie rozmowy oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem tych danych.
3. Minister Finansów korzystając z uprawnień ustanowionych w art. 6 ust. 1 lit. e i art. 6 ust. 1 lit. f rozporządzenia RODO będzie przetwarzał podane dane osobowe w celu:
4. Odbiorcami przekazanych danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa, m.in. organy KAS; odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione przekazane dane stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych przez administratora systemów informatycznych, w których będą przetwarzane pozyskane dane osobowe;
5. Dane osobowe utrwalone w czasie rozmowy telefonicznej będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, nie dłuższy niż trzy miesiące. Dane mogą być przechowywane przez dłuższy okres jeżeli tak będą stanowić przepisy prawa.
6. W związku z przetwarzaniem przez administratora przekazanych danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Korzystanie z infolinii Krajowej Administracji Skarbowej i przekazywanie Ministrowi Finansów w tej formie komunikacji żądanych przez niego danych osobowych nie jest obowiązkowe ale jest niezbędne w przypadku zamiaru skorzystania z infolinii KAS w celu pozyskania w rozmowie telefonicznej spersonalizowanej informacji.
8. Wobec Państwa nie będą podejmowane decyzje oparte wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu podanych danych, w tym ich profilowaniu.